‫חיים פלמינגר , אורי ענבר - ‪scr‬‬ ‫‪hfleminger@scr.co.il‬‬ ‫בצמיחה מתמדת‬ ‫אס.סי.אר. בעולם‬ ‫מכירות אס.סי.אר. צמחו בעשור אחרון פי 21! למעט שנת 9002 והמשבר העולמי שפגע גם בשוק החלב,‬ ‫צמחה החברה בעשרות אחוזים בשנה. גידול הפעילות התרחש במקביל בארץ ובחו"ל, כך שיחס המכירות‬ ‫נשמר לאורך השנים על כ-%58 יצוא. בשנים אלו הפכה אס.סי.אר ליצרן המוביל בעולם של מדי חלב‬ ‫אלקטרוניים ותגים חכמים לניטור מצב הפרה‬ ‫שכירים שלרוב אינם ברמה מקצועית גבוהה ונוטים לתחלופה‬ ‫גבוהה.‬ ‫• מרחב קבלת ההחלטות של מנהל הרפת התרחב ללא היכר, עם דגש‬ ‫נרחב על הגנת הצרכן, בקרת איכות, צמצום בשימוש בתרופות‬ ‫וטרינריות והדאגה הציבורית לרווחת הפרה.‬ ‫בתנאים אלו המיקוד הניהולי מתרכז ברווחיות וביעילות - ייצור כמות‬ ‫וצרי החברה מופצים במגוון ערוצי שיווק למרבית מדינות העולם.‬ ‫בשוק המקומי משרתת החברה מאות רפתות שמרביתן הפכו‬ ‫להיות לקוחות ב-5 שנים האחרונות. אס.סי.אר. מעסיקה כיום כ-081‬ ‫עובדים במפעל בנתניה.‬ ‫הצלחה זו אינה תוצאה מקרית או של צירוף מקרים, אלא פרי של‬ ‫פיתוחים טכנולוגיים ייחודיים ושל תכנון וביצוע של אסטרטגיה‬ ‫לפיתוח שווקי בארץ ובחו"ל. בכתבה זו ננסה לתאר כמה ממרכיבי‬ ‫פעילות החברה בחו"ל.‬ ‫מ‬ ‫תפעול הרפתות, שבעבר בוצע על ידי בני‬ ‫המשפחה, עובר לעובדים שכירים שלרוב‬ ‫אינם ברמה מקצועית גבוהה ונוטים לתחלופה‬ ‫גבוהה‬ ‫ניתוח השוק‬ ‫מרכיב מהותי בפיתוח אסטרטגיה שיווקית בין-לאומית הוא ניתוח שוק,‬ ‫במטרה להבין את הפוטנציאל הטמון בו ואת דרכי הפעולה האפשריות.‬ ‫ניתוח השוק מתבצע בשתי רמות נפרדות: ניתוח השוק ברמת הסביבה‬ ‫הכללית (מאפייני השוק ומגמות שולטות) וכן ניתוח שוק ברמה‬ ‫התחרותית, המתמקד יותר בפתרונות המוצעים למשתמשי הקצה‬ ‫(רפתנים במקרה שלנו) על ידי המתחרים וכמובן, גם במתחרים עצמם.‬ ‫מכון בין חליבות‬ ‫• ענף רפת החלב בעולם עובר שינויים מהותיים בעשרים השנים‬ ‫האחרונות, וכתוצאה מכך הרפת המודרנית הופכת לתעשייתית‬ ‫יותר מתמיד.‬ ‫• הסרת תמיכות ופיקוח ממשלתי על סחורות חקלאיות, גורמים‬ ‫לשחיקת המרווחים וצמצום הרווחיות.‬ ‫• תפעול הרפתות, שבעבר בוצע על ידי בני המשפחה, עובר לעובדים‬ ‫תמורות בענף החלב בעולם‬ ‫אוגוסט 0102‬ ‫משק הבקר והחלב 743‬ ‫86‬