חיים פלמינגר , אורי ענבר - scr hfleminger@scr.co.il
בצמיחה מתמדת
אס.סי.אר. בעולם
מכירות אס.סי.אר. צמחו בעשור אחרון פי 21! למעט שנת 9002 והמשבר העולמי שפגע גם בשוק החלב, צמחה החברה בעשרות אחוזים בשנה. גידול הפעילות התרחש במקביל בארץ ובחו"ל, כך שיחס המכירות נשמר לאורך השנים על כ-%58 יצוא. בשנים אלו הפכה אס.סי.אר ליצרן המוביל בעולם של מדי חלב אלקטרוניים ותגים חכמים לניטור מצב הפרה
שכירים שלרוב אינם ברמה מקצועית גבוהה ונוטים לתחלופה גבוהה. • מרחב קבלת ההחלטות של מנהל הרפת התרחב ללא היכר, עם דגש נרחב על הגנת הצרכן, בקרת איכות, צמצום בשימוש בתרופות וטרינריות והדאגה הציבורית לרווחת הפרה. בתנאים אלו המיקוד הניהולי מתרכז ברווחיות וביעילות - ייצור כמות וצרי החברה מופצים במגוון ערוצי שיווק למרבית מדינות העולם. בשוק המקומי משרתת החברה מאות רפתות שמרביתן הפכו להיות לקוחות ב-5 שנים האחרונות. אס.סי.אר. מעסיקה כיום כ-081 עובדים במפעל בנתניה. הצלחה זו אינה תוצאה מקרית או של צירוף מקרים, אלא פרי של פיתוחים טכנולוגיים ייחודיים ושל תכנון וביצוע של אסטרטגיה לפיתוח שווקי בארץ ובחו"ל. בכתבה זו ננסה לתאר כמה ממרכיבי פעילות החברה בחו"ל.
מ
תפעול הרפתות, שבעבר בוצע על ידי בני המשפחה, עובר לעובדים שכירים שלרוב אינם ברמה מקצועית גבוהה ונוטים לתחלופה גבוהה
ניתוח השוק
מרכיב מהותי בפיתוח אסטרטגיה שיווקית בין-לאומית הוא ניתוח שוק, במטרה להבין את הפוטנציאל הטמון בו ואת דרכי הפעולה האפשריות. ניתוח השוק מתבצע בשתי רמות נפרדות: ניתוח השוק ברמת הסביבה הכללית (מאפייני השוק ומגמות שולטות) וכן ניתוח שוק ברמה התחרותית, המתמקד יותר בפתרונות המוצעים למשתמשי הקצה (רפתנים במקרה שלנו) על ידי המתחרים וכמובן, גם במתחרים עצמם.
מכון בין חליבות
• ענף רפת החלב בעולם עובר שינויים מהותיים בעשרים השנים האחרונות, וכתוצאה מכך הרפת המודרנית הופכת לתעשייתית יותר מתמיד. • הסרת תמיכות ופיקוח ממשלתי על סחורות חקלאיות, גורמים לשחיקת המרווחים וצמצום הרווחיות. • תפעול הרפתות, שבעבר בוצע על ידי בני המשפחה, עובר לעובדים
תמורות בענף החלב בעולם
אוגוסט 0102
משק הבקר והחלב 743
86