‫מן העיתונות‬ ‫טרה התחזקה, תנובה נחלשה‬ ‫ושטראוס יציבה‬ ‫אילנית חיות - עיתון גלובס, 1102.2.3‬ ‫חלב 0102‬ ‫בטרה ובשטראוס טוענים כי המיתוג מחדש של תנובה נכשל, בתנובה אומרים כי טרה לא עמדה ביעדים,‬ ‫ובשטראוס מאמינים כי המיתוג מחדש של דנונה הצליח למרות הירידה במכירות‬ ‫השתפרה מהותית", אומרים בחברה, וטוענים כי המאזן של טרה‬ ‫שלילי ורחוק מאוד מהיעדים. "טרה כוונו ביעדים שלהם לנתח שוק‬ ‫של %31-%41, הם לא עמדו בו, והם מאוד מתוסכלים מזה, כי הם‬ ‫משקיעים מאות מיליוני שקלים. תראי את ההשקעה שלהם בפרסום,‬ ‫את המחיר במדף. אתה לא יכול להרוויח עם השקעה כזאת, אבל זו‬ ‫השקעה אסטרטגית שמוזי ורטהיים (בעלי החברה - א"ח) מאוד אוהב",‬ ‫אומרים בתנובה.‬ ‫בטרה מסכמים את שנת 0102 כ"שנה מצוינת" - ומפנים, כצפוי,‬ ‫למספרים. אלה, הם אומרים, מדברים בעד עצמם.‬ ‫שוק החלב כולו רשם בשנת 0102 צמיחה של %5.2 והסתכם ב-54.7‬ ‫מיליארד שקל, לעומת 72.7 מיליארד שקל בשנת 9002.‬ ‫שטראוס צמחה במכירות מעט מעל השוק, ואילו מחלבות גד הציגה‬ ‫צמיחה הכפולה מצמיחת השוק. שתי החברות רשמו התחזקות.‬ ‫"איזה מסר או חדשנות טרה הביאה לשוק? אם אני רוצה לתקוף היום‬ ‫את טרה, אין להם שום דבר מלבד מחיר. טרה בלי מבצע לא זזה. אין‬ ‫לה שום מוצר ייחודי שאתה אומר 'אני קונה רק מטרה'. הם הביאו את‬ ‫מולר פרופ שהצליח, וזהו. הם לא מביאים שום מסר לשוק", כך אומרים‬ ‫גורמים בתנובה בהתייחס לנתח השוק שטרה כבשה בשנת 0102, על‬ ‫חשבון תנובה.‬ ‫בשנת 0102 רשמה טרה גידול של %02 במכירות לצרכן, ונתח השוק‬ ‫שלה גדל מ-%3.8 בשנת 9002 ל-%7.9. במספרים, מדובר בגידול של 021‬ ‫מיליון שקל במכירות לצרכן.‬ ‫שוק החלב כולו רשם בשנת 0102 צמיחה של‬ ‫%5.2 והסתכם ב-54.7 מיליארד שקל, לעומת‬ ‫72.7 מיליארד שקל בשנת 9002‬ ‫במקביל רשמה תנובה ירידה של חצי אחוז במכירות, אך חשוב מכך‬ ‫וכיוון שהשוק כולו צמח, נתח השוק של תנובה ירד בתקופה זו‬ ‫מ-%7.85 ל-%75.‬ ‫בתנובה טוענים כי הם מסתכלים על השורה התחתונה, וכי כלל‬ ‫מכירות תשלובת החלב של החברה דווקא רשמו בשנת 0102 גידול‬ ‫של %1, בגלל ההתמקדות בשוק המוסדי, או אם תרצו, כיוון שתנובה‬ ‫הביסה לא אחת את טרה בקרבות על האספקה למוסדות, שרשתות‬ ‫בתי-הקפה הם רק חלק מהן.‬ ‫"אנחנו חברה פרטית, אבל את יכולה להיות בטוחה שהרווחיות שלנו‬ ‫קרבות מחיר‬ ‫קרבות המחיר שבהן פתחה טרה במהלך שנת 0102 היו מהלך ששוק‬ ‫החלב לא ידע בעבר. למשך חודשיים-שלושה יצאה טרה במבצעים‬ ‫אגרסיביים שלא הותירו את המתחרים אדישים. תנובה נגררה למלחמת‬ ‫המחיר, וגם שטראוס יצאה עם מבצעים אגרסיביים במיוחד.‬ ‫"ממש לא השתתפנו בקרבות המחיר. זה לא שלא עשינו מבצעים, אבל‬ ‫לא הורדנו את המחירים האפקטיביים. נכון שעשינו עליית מדרגה‬ ‫ביחס לעצמנו, אבל לא השתתפנו באופן אסטרטגי בשיגעון, לא מכרנו‬ ‫3 שקיות חלב ב-01 שקלים ולא עשינו מבצע 2+2 על היוגורט", אומר‬ ‫מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס.‬ ‫שוק החלב - נתח שוק כספי 0102 בהשוואה ל-9002‬ ‫שוק החלב 0102 מה עלה ומה ירד‬ ‫54‬