מזונות
שמעון אופיר – חברת מרכזי תעשיות, תזונאי בע"ח
shimon.ofir@barangroup.com
תובלת גרעינים ומוצרי לוואי מארה"ב לישראל
כך מתנהלת, בהקפדה וביעילות, שרשרת הפעולות שראשיתה בשדות התירס והסויה של מדינות "חגורת התירס" של ארה"ב וסופה בקרטון החלב הטרי, קדרת העוף או צלי הבקר שעל השולחן הישראלי. דרך הנהר, אחד הגדולים בעולם, מהווה נתיב תעבורה מרתק בשינוע סחורות מארצות הברית לארצות חוץ
גרעינים וחומרי לוואי
מפעלי הייצור, שברובם פזורים ברחבי אזורי הגידול שבצפון, שולחים את תוצרתם באמצעות משאיות ורכבות אל ממגורות אזוריות, שמהן נטענות הדוברות שעל גדות הנהר ויובליו. • הדוברה ( )BARGEהוא אמצעי תובלה שט, זהו מכל קיבול ממתכת במידות של 05 מטר אורך, 01 מטר רוחב ו-4 מטר גובה, כעין בור תחמיץ צף, שיכול לקלוט בקרבו כ-005,1 טון חומר. אין לה כוח התנעה עצמאי והיא נדחפת או נגררת ע"י ספינת גרר. • לאחר הטענת הדוברות בחומר וכיסוין בגג פיברגלס, סוללה של 4, 6 ועד 8 דוברות נדחפת באמצעות גוררת במורד הנהר למרחק שיכול להגיע ל-005,1 ק"מ, מרציפי המילוי ועד לסוללות המחסנים הצפים של החברות השונות שבקרבת ניו אורליאנס במדינת מיסיסיפי. • לכל דוברה מספר קטלוגי וקוד המאפשרים את זיהויה, סוג מטענה ומשקלה, במערכת ממוחשבת ו"שליפתה" מהמחסן הצף לצורך העברת מטענה לאוניית הייצוא.
דרך הנהר
נהר המיסיסיפי
אוניות ה- ,PANAMAXבקיבולת של 000,06 טון ומעלה, מובילות מזה שנים מטעני גרעינים, כוספות ומוצרי לוואי שמועמסים עליהן במסועים, שעל גדות נהר המיסיסיפי בניו אורליאנס, ונפרקים בנמלי הארץ בחיפה ובאשדוד, בתום מסע הפלגה של שלושה שבועות. ראשיתו של מסע זה במרחבים הגדולים של המערב התיכון של ארה"ב, אסם התירס והסויה הגדול בעולם. שדותיו הנקצרים בסוף הקיץ יספקו מזון למאות מיליוני בני אדם ולבעלי חיים בארה"ב וברחבי העולם. מקור הספקה זה הוא סם חיים גם למשק החי בישראל: עופות, בקר לחלב ולבשר, דגים ושאר משקי החי למיניהם. החומרים מועברים מאזורי הגידול שבצפון אל נמלי הייצוא שבדרום, על חוף מפרץ מקסיקו, דרך האוטוסטרדה הגדולה בעולם - נהר המיסיסיפי. נהר ענק זה זורם ממקורותיו שבמדינת מינסוטה בצפון וחוצה את היבשת האמריקאית בכוון דרום, לאורך 037,3 ק"מ, עד הגעתו לשפכו במפרץ מקסיקו שלגדות האוקיאנוס האטלנטי.
קווי שינוע מהמגורות לדוברה
ממגורות הגרעינים במתקן ההטענה
אפריל 1102
משק הבקר והחלב 153
87