תערוכות בעולם
יהודה שפרכר - שפרכר אדריכלים
yehuda@schwartz-arch.co.il
ראינו בתערוכה
Eurotier Hanover
נסענו לבקר בתערוכת 0102 Eurotierבגרמניה, כדי לבדוק האם הפעם יש באמת פעילות בתחום הרפת ואכן מצאנו הרבה חידושים ובעיקר אווירה מאוד תוססת. לא את כל ההמצאות אפשר ליישם - חלקם היו בוודאי לצורך משיכת תשומת הלב וחלקם נגועים בהנדסת יתר (אנחנו בגרמניה...)
מתרחק מהקירות של בור התחמיץ ללא פגיעה בהידוק לאורך הקירות ומגדיל את בטיחות העבודה (מניעת ההתהפכות של הטרקטור). הגלגלים הם תוצרת רוסיה - אוקראינה - אבל אין ספק שלרכבת ישראל יש גלגלים כאלה שנפסלו ומצויינים לבניית מתקן הידוק תחמיץ.
הרובוט האנושי זכה בפרס הצטיינות
כיסא תלוי על מסילה במרכז בור החליבה, שמביא את החולב אל הפרה על מנת לבצע פעולה נחוצה - הכנה, הרכבה, חיטוי - היתר נעשה באופן אוטומטי. בין פרה לפרה החולב הרובוטי שותה כוס קפה שבשלב זה מכין בעצמו.
מכבש לתחמיץ מגלגלי רכבת
אחד הפיתוחים המעניינים שאולי היינו צריכים לחשוב עליו בעצמנו, כי יש לנו יכולת המצאה ויישום. יתרונו הבולט של המכבש הוא ההידוק המשופר - המערכת שוקלת כ-4 טון ובגלל צורת הגלגלים מופעל לחץ גדול מאוד. בהשוואה לטרקטור שמפעיל לחץ של 81.1 ק"ג לסמ"ר, המערכת החדשה מפעילה לחץ של 41 ק"ג לסמ"ר. על פי טענת היצרן, קיבולת בור התחמיץ גדלה בכ-%01 חיסכון נוסף מעבר לאיכות המשופרת של התחמיץ.המערכת גם מהדקת את התחמיץ לכל רוחב המתקן באופן אחיד, בכל נסיעה! הכלי רחב יותר מהטרקטור (עד 6.3 מ' עם 21 גלגלים) ובכך, משפר את יעילות העבודה - אבל יותר חשוב, על פי הבנתי, הוא שהטרקטור
גלגלי רכבת להידוק תחמיץ
הידוק משופר וגם קיבולת גדולה יותר
רובוט אנושי
98