‫תערוכות בעולם‬ ‫יהודה שפרכר - שפרכר אדריכלים‬ ‫‪yehuda@schwartz-arch.co.il‬‬ ‫ראינו בתערוכה‬ ‫‪Eurotier Hanover‬‬ ‫נסענו לבקר בתערוכת 0102 ‪ Eurotier‬בגרמניה, כדי לבדוק האם הפעם יש באמת פעילות בתחום הרפת‬ ‫ואכן מצאנו הרבה חידושים ובעיקר אווירה מאוד תוססת. לא את כל ההמצאות אפשר ליישם - חלקם היו‬ ‫בוודאי לצורך משיכת תשומת הלב וחלקם נגועים בהנדסת יתר (אנחנו בגרמניה...)‬ ‫מתרחק מהקירות של בור התחמיץ ללא פגיעה בהידוק לאורך הקירות‬ ‫ומגדיל את בטיחות העבודה (מניעת ההתהפכות של הטרקטור).‬ ‫הגלגלים הם תוצרת רוסיה - אוקראינה - אבל אין ספק שלרכבת ישראל‬ ‫יש גלגלים כאלה שנפסלו ומצויינים לבניית מתקן הידוק תחמיץ. ‪‬‬ ‫הרובוט האנושי זכה בפרס הצטיינות‬ ‫כיסא תלוי על מסילה במרכז בור החליבה, שמביא את החולב אל הפרה‬ ‫על מנת לבצע פעולה נחוצה - הכנה, הרכבה, חיטוי - היתר נעשה באופן‬ ‫אוטומטי. בין פרה לפרה החולב הרובוטי שותה כוס קפה שבשלב זה‬ ‫מכין בעצמו.‬ ‫מכבש לתחמיץ מגלגלי רכבת‬ ‫אחד הפיתוחים המעניינים שאולי היינו צריכים לחשוב עליו בעצמנו,‬ ‫כי יש לנו יכולת המצאה ויישום.‬ ‫יתרונו הבולט של המכבש הוא ההידוק המשופר - המערכת שוקלת כ-4‬ ‫טון ובגלל צורת הגלגלים מופעל לחץ גדול מאוד. בהשוואה לטרקטור‬ ‫שמפעיל לחץ של 81.1 ק"ג לסמ"ר, המערכת החדשה מפעילה לחץ של‬ ‫41 ק"ג לסמ"ר. על פי טענת היצרן, קיבולת בור התחמיץ גדלה בכ-%01‬ ‫ חיסכון נוסף מעבר לאיכות המשופרת של התחמיץ.‬‫המערכת גם מהדקת את התחמיץ לכל רוחב המתקן באופן אחיד, בכל‬ ‫נסיעה!‬ ‫הכלי רחב יותר מהטרקטור (עד 6.3 מ' עם 21 גלגלים) ובכך, משפר‬ ‫את יעילות העבודה - אבל יותר חשוב, על פי הבנתי, הוא שהטרקטור‬ ‫גלגלי רכבת להידוק תחמיץ‬ ‫הידוק משופר וגם קיבולת גדולה יותר‬ ‫רובוט אנושי‬ ‫98‬