דוח מנכל, 13 באוקטובר, 2019

13 באוקטובר, 2019

דוח מנכ"ל

משבר יצוא העגלים לרשות הפלסטינאית
להערכתי בלבד, המשבר הוא פוליטי ואינו עסקי/מסחרי.
בשבוע שעבר העבירה מדינת ישראל לרשות את הכספים המעוכבים, פתיחת המעברים מיידית הייתה מעמידה את הממשלה הפלסטינאית כ"ענייה בפתח" ולכן צריך "סבלנות".
בימים הקרובים יש להגדיר מועד (מיד אחרי חג סוכות), ואז לבצע הערכת מצב ולקבוע דרכי פעולה משמעותיים בנושא. בשבועות האחרונים קיימנו שיח עם אנשי משרד ראש הממשלה המטפלים בעניינים אלו, והבקשה היא "אורך רוח".
טוטי בלוך מרכז את הפעילות העכשווית מטעם ההתאחדות, והגישה להפגין ולנהל דיאלוג כזה או אחר בשיתוף כל הגורמים הקיימים בשוק הא נכונה בעת הזו. המסר הבסיסי, הכולל "הצבעה" על המשבר ההולך ונבנה וגודלו אצל גופי הממשל – צלח!
כולם מבינים את הבעיה ודחיפותה, ועל כך צריך לברך את כל המשתתפים בהפגנה ובפעולות האחרות.
יש במשבר הקיים הרבה שאלות למחשבה על התלות שלנו ביצוא זה ועוד.

הצהרה מטעם מתאם פעולות הממשלה בשטחים:
"מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע למקביליו ברשות הפלסטינית, כי אם לא ייפסק החרם הכלכלי על רכישת עגלים וצאן מישראל – החל מהזמן הקרוב לא תתאפשר הכנסת חלק ניכר מהתוצרת החקלאית הפלסטינית לישראל."

אלוף כמיל אבו רוקון אמר כי:
״ישראל לא תאפשר חרמות מסוג כלשהו כנגד תוצרת ישראלית. בגלל ההחלטה החד צדדית של הרשות הפלסטינית, אשר פוגעת בכלכלות שני הצדדים, ולאחר מספר פניות לפתרון הסוגייה במישורים שונים, התרעתי שאם המצב לא יחזור לקדמותו – לא נאפשר הכנסת חלק ניכר מהתוצרת החקלאית הפלסטינית לישראל״
נמשיך לעדכן.

הכנס השנתי ה-31 של מדעי הבקר והצאן 2019
ההרשמה לכנס מדעי הבקר והצאן ה-31, שיתקיים בבנייני האומה בירושלים בתאריכים 4-2 לדצמבר 2019, נמשכת.
מהרו להירשם, קבלו מחיר מוזל והבטיחו לעצמכם לינה במלון הכנס – קראון פלאזה.
להרשמה לכנס היכנסו לאתר האינטרנט של ההתאחדות או ישירות לאתר הכנס.

שבוע טוב
אביתר דותן