דוח מנכ"ל, 17.2.2019

17 בפברואר, 2019

דוח מנכ"ל

תקנות מנגנון מחיר המטרה
היועצת המשפטית של משרד החקלאות השלימה את כתיבת תקנות מנגנון המחיר החדשות והעברתם לוועדה על המחירים המפוקחים והדבר מפורסם היום לשימוע. הדבר חמור מאוד וגורם לפגיעה קשה באסטרטגיה לשמור על התכנון המרכזי כולל מנגנון מחיר המטרה.
אנו מגיבים לעניין זה משפטית ואין צורך להסביר לענף כולו את המשמעויות ואת הסיכון שבפגיעה אם תקנות אלו יתבצעו בפועל והאפשרויות שיעמדו לממשלה בנושא חישוב המחיר.
האמירה כביכול שהדבר דומה להסכם הענפי החתום היא שקרית לחלוטין וההבדל הוא עצום!
רק לדוגמא, נציגתנו רחל בורושק לא תהיה חלק מוביל מאיסוף הנתונים וניתוחם וקביעת המחיר.
לצערי הרב, גורמים בענף קיימו מפגשים במשרד החקלאות ובהם הובן ע"י אנשי המקצוע של המשרד על תמיכתם של אלו במהלך זה, זהו מהלך חסר אחריות ולא מקצועי ויתרה מכך אין אפשרות לאמוד את גודל הנזקים מהתנהלות זו, נחזור לטפל בעניין אמירות אלו ע"פ סדרי העדיפויות.

סטטוס משפטי
ברשתות החברתיות מתפרסמות הודעות חסרות שחר בנושא המשפטי של הסכם החלב.
אי יכולת ממשלתית לבצע שינוי חקיקה והתקנת תקנות חדשה בגלל תקופת הבחירות אינה מאפשרת מימוש ההסכם בזמן זה, כתבתי עשרות פעמים כי העניין יבוא לידי ביטוי ברבעון האחרון של השנה או במימוש הסכם זה או הצעה ממשלתית חדשה דרך חוק הסדרים.
אין שום צו עיכוב או צו הקפאה או כל סוג אחר של צו משפטי זמני או קבוע על הסכם וכל דבר אחר המפורסם אינו עומד במבחן האמת.

צוותי עבודה
בהמשך להחלטות המוסדות החל איוש ותגבור הצוותים של ניהול הסקר, התאגיד והאסטרטגי,
אנו רואים ברבעון האחרון של השנה אתגרים גדולים ולכן העבודה תהיה אינטנסיבית והמטרה במאי להציג לענף את הדברים בתפיסה של הסכם ענפי קיים או אי מימושו בסוף השנה.

שבוע טוב אביתר דותן