דוח מנכ"ל 3.3.2019

‏3 במרץ, 2019

דוח מנכ"ל

החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה
התביעה נמחקה ולא נדחתה, ואני מציע לגונבי הדעת להפסיק להטעות את האנשים (הפרוטוקול ופסק הדין פורסמו באתר האינטרנט של ההתאחדות).
החלטה בעניין הבקשה להוצאות מחולקת לשתיים:
א. במקרה של תביעה חדשה יוטלו ההוצאות על ההליך הישן במועד הדיון.
ב. במקרה שעד 31.12.2019 לא יהיה הליך חדש, נשארת הזכות להתאחדות לתבוע הוצאות.
ההתאחדות, כהרגלה במקרה של הודעת משרדי הממשלה אליה על הליך יישום של הסכם, תוציא הודעה ברורה עשרה ימים לפחות לפני תחילת יישום ההסכם.

היום שאחרי
חודשים רבים מתנהל קמפיין (באינטרנט ובעיתונות הכתובה, הפנים ענפית) הפוגע בהתאחדות, באנשיה ובענף החלב בכלל, כולל שותפויות עם ממשקים חיצונים באינטרס משותף צר מאוד והוא ביטול ההסכם, ויש יגידו גם לפגוע במעמד מוסדות ההתאחדות.
הקמפיין הגיע לשיאו בניסיון להעביר את מנגנון מחיר המטרה מהוועדה הקיימת שבה נציגות בכירה שלנו (רחל בורושק) לוועדת המחירים המפוקחים; לשמחת כולנו מהלך זה נבלם.
ואז מגדילים לעשות ומספרים סיפורים על ההתאחדות כאילו אנחנו פוגעים בחוק החלב. ההטעייה הזו עברה מזמן לניסיון הסתה חמור ביותר.
עכשיו השאלה: האם הקמפיין הזה, שמנסה לפגוע גם אישית בבני אדם ואי ריצתו של מאיר צור בפוליטיקה כדי לייצג את כולנו (הכוונה אותנו!) היא התוצאה, והאם זה יסתיים עכשיו?
ההתאחדות פעלה במישור המשפטי והמקצועי בלבד, לא ניהלנו קמפיין נגד ולא ניהלנו מאבקים אישיים ולא נלך לשם.

ההתאחדות מייצגת את כולם והיא מעניקה כלים ברורים ושקופים. כל אחד יכול להיות חלק מהמאמץ לשמור על הענף, הוקמו ועדות וצוותים לתקופת המעבר (חוסר הבהירות לכנסת, ממשלה ועדות וסיום הסכם לוקר) ברמה האסטרטגית, עדכון התרחישים הכלכליים והקמת תאגיד.
צורפו רפתנים, לא מתוך המוסדות ועל פי בקשתם, ומי שמעוניין יפנה במגזרו לאנשי המוסדות המייצגים אותו; בנוסף קיבלנו הצעה להסדרת הענף והיא תוצג בענף כולו.
רפתנים מסוימים ימשיכו מבחירה לספר סיפור "שהכול יכול להישאר אותו דבר", "וטוב שמנגנון המחיר יעבור לוועדה למחירים המפוקחים", אבל אלטרנטיבה אמתית שכחו להביא. במקום להוציא משאבים על רעיון חדש, הוצאו המשאבים על ניהול מאבק נגד ההתאחדות במשך חודשים רבים. ההתאחדות פתוחה לכל רעיון ולכל דבר וכולם מוזמנים להיות חלק במאמץ הענפי.

סבב כנסים ומפגשים – הענף לאן?
כל אזור מפרסם באזורו. אנא עקבו אחרי הפרטים ובואו להשמיע.

שבוע טוב
אביתר דותן