דברים בשם אמרם – ליאור שמחה: "לדעתי, יש הבנה שיוקר המחיה אינו באשמת יצרני החלב והחקלאים"

למרות החודש הקשוח שעבר על ענף החלב, כולל 2 דוחות מבקר המדינה, חייבים להזכיר לכולנו, בכל הזדמנות, כי באם הענף לא היה מתוכנן, המצב היה הרבה יותר גרוע באופן קיצוני, עד לאיום ממשי על חלק גדול מהרפתות הפועלות וענף החלב כולו. וזה כלל לא מובן מאליו כי הענף נמצא תחת מתקפה קשה כבר תקופה ארוכה. ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב, מסמן את ה'אויב', פורום קהלת ואומר "כמו שאני רואה זאת, הם מעוניינים לחסל את החקלאות הישראלית"

אין בכלל ספק כי ענף החלב משנה פנים, לאט אך בטוח וקברניטי הענף, צריכים להכין אותו לקראת העתיד. מועצת החלב, התאחדות יצרני החלב, המוסדות החקלאיים, כולם חייבים לשנס מותניים ולסמן את היעדים והמטרות לעשור הבא. ליאור שמחה, הבין ואומר את מה שכולם כבר יודעים, יש פוליטיקאים, בממשלה הזו ויש לומר את האמת, גם בממשלה הקודמת (פורר וליברמן), שסימנו את החקלאות בכלל ואת ענף החלב בפרט.
כיום, שמחה הוא קול קורא, מהיחידים בקרב קברניטי הענף שאינו חושש לומר מעל כל במה "פורום קהלת, מסוכן ביותר לענף החלב ולחקלאות כחול לבן". שמחה, נציגם של יצרני החלב מדבר ברהיטות, לעיתים אף בפאתוס, אך הוא קול בהיר וברור וחבל שאין עוד רבים כמוהו. על דו"ח מבקר המדינה על ענף החלב אומר שמחה: "דו"ח מבקר המדינה הוכיח בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי למרות השימוש בנתונים לא מעודכנים, אפשר לומר כמעט בביטחון מלא, הדו"ח מצביע כי הפרשי הפערים במחיר החלב ומוצריו, לא באשמת הרפת הישראלית.

אני מסתובב לא מעט במסדרונות השלטון ואני חושב כי מקבלי ההחלטות מבינים, אמנם לאט אך מתחילים להפנים כי בכדי להוריד את יוקר המחיה יש לחזק את החקלאות הישראלית ולא להחלישה. חייבים להשקיע במשק. עברנו שנה לא פשוטה אך אני בטוח שנצא מחוזקים יותר מתמיד". שמחה מדבר על ערכים, בסביבה פוליטית הרחוקה שנות אור מדבריו, אך עדיין הוא אומר אותם, מעל כל במה "עלינו לשמור על הרפת המשפחתי והשיתופי, כי אין לנו חקלאות אחרת ובטח שאין ארץ אחרת, עלינו להילחם על ערכינו, על צדקת דרכנו. עלינו להמשיך ולהוריד את המסכות מעל פניה של הימין הכלכלי הקיצוני המסכן את שגרת חיינו. זה כלל לא עניין פוליטי של שמאל ימין או ארץ ישראל השלמה, אלא מאבק קשה ומר באויב שצעדיו יביאו, בסופו של דבר, חלילה, לחיסולה של החקלאות הישראלית".

פורום קהלת, סכנה לחקלאות הישראלית
שמחה אינו חושש לסמן היטב את היעד, פורום קהלת וממשיך: "מכון מחקר ומעשה הם קוראים לעצמם. עם תקציב של 40 מיליון ₪, 140 חוקרים, אלפי בוגרים ולא מעט עמותות נתמכות, שמקדמות רעיונות מפחידים. מרסקים את התשתית מדינת הרווחה, שעל בסיסה קמה מדינת ישראל. הכריזו כמעט מלחמה על הסולידריות החברתית והדאגה לחלש, ואולי אפילו על החמלה כמו שחברי חגי רזניק אומר. אנשי קהלת עובדים קשה בכדי לפורר לאט-לאט את החקלאות הישראלית, להחליש את
החינוך הממלכתי, את הסולידריות בחברה הישראלית. והכל במתק שפתיים, בשם החירות והחופש, בשם רעיונות ליברטיניים והשוק החופשי. וכן, עם הרבה מאד כסף זר. ויש גם נימה אופטימית, הסכם החלב שנחתם רק לאחרונה, עליו אומר שמחה . "ברור שאם זה היה תלוי רק בנו, היינו מבקשים הסכם טוב יותר, אך אנחנו לא תמימים ומודעים היטב לסביבה הפוליטית שבה אנו פועלים. ובאשר להסכם, אני שמח כי מצאנו את האיזון הרגיש בין התעשיה, החקלאות והצרכן הישראלי ובמסגרת איזון זה, המחלבות יקבלו את המגיע להן ולא ייצרו מוצרים הפסדיים. ומצד שני, מחיר מטרה המבטיח יציבות במשק החקלאי וימשיך כסדרו". שמחה נרתם בשמחה לקמפיין עליו הכרזנו ב'משק הבקר', בשבילי רק חלב ישראלי. שמחה: "התאחדות יצרני החלב פועלת ללא הרף למען הרפת הישראלית וענף החלב. אני מברך על היוזמה של העיתון ומקווה שכולם יצטרפו לקמפיין החשוב הזה".

חג שמח, בריאות ופרנסה טובה
שלכם,
ליאור שמחה מנכ"ל
התאחדות יצרני החלב בישראל