שבועות 2024 מחויבים, כתמיד, למלא הטנא בחלב ישראלי איכותי – דגן יראל

אנו לקראת חג השבועות, החג שקיבל את צביונו החקלאי בדיוק לפני 100 שנה, בשנת 1924. היו אלו חלוצי עמק יזרעאל אשר הציגו בגאווה את ביכוריהם, במה שיהפוך בהמשך למסורת חג שנתית, אשר תוסיף ותסמל את התקווה ליעד הנכסף: תקומת מדינת ישראל. והנה כעת, בחג השבועות 2024, חוזרים חקלאי ישראל ויצרני החלב בראשם לשליחותם ההיסטורית  ועומדים בחזית אתגרי התקומה מחדש, לאחר אסון ה-7 באוקטובר.

מאוד היינו רוצים לחגוג את חג החלב גם השנה, אך לא נוכל לעשות זאת. נזכור גם נזכור את האחים, החברים  והשותפים שאיבדנו. נאחל החלמה מלאה לפצועים הרבים בגוף ובנפש, נעטוף בהמון אהבה  את הקהילות המפונות, נתפלל לשובם בשלום של חיילנו…. והלב? הלב ימשיך ויזעק לחזרתם הביתה של כל החטופות והחטופים – עכשיו!

רוח התקופה, מנעד התחושות בין הכאב לבין התקווה, ליוו את אירועי ענף החלב הישראלי בחודש האחרון. כך, במעמד השקת מכון החליבה החדש ברפת נחל עוז, אשר שיקף את גבורת יצרני החלב בעוטף ואת מחויבותם חסרת הפשרות לשמור על הרפת הישראלית ואף להעצימה יותר מבעבר, כמקור השראה לבנייה מחדש של החקלאות הציונית, נשמת אפה של ההתיישבות עובדת.

מרגשת, מרגשת מאוד, הייתה גם ההתכנסות במושב פטיש בצפון הנגב לאירוע הצדעה ענפי, לקראת חג השבועות, בהשתתפות: חברי כנסת, אורן לביא – מנכ”ל משרד החקלאות, איציק שניידר – מנכ”ל מועצת החלב, יצרני החלב מהדרום ומהצפון, נציגי המחלבות, מובילי החלב, הווטרינרים, המזריעים, בקרי האיכות ושותפים נוספים לאורך שרשרת הערך. רקמה אנושית אחת, שהתייחדה עם זכרם של האחים לרפת, שנפלו בשבת הארורה ובמלחמה, העובדים הזרים שאיבדו את חייהם ברפת  ועובדים שעדיין נמצאים בשבי, ולצד זאת – המחויבות המשותפת להוביל את הסיכוי והתקווה לעתיד טוב יותר.

גם כבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שר החקלאות, חה”כ אבי דיכטר ורעיית הנשיא, מיכל, הצדיעו לגיבורים האמיתיים, יצרני החלב וכלל חקלאי ישראל בגבולות ובקווי העימות, בטקס השבועות המסורתי במשכן הנשיא.  הנשיא ושר החקלאות העלו על נס את תרומת אנשי החקלאות, מלחי הארץ, אשר עובדים תחת אש ביישובים שפונו, חרף המכאוב והמצוקה על אובדן יקיריהם ועל הפגיעה הקשה במשקיהם. “אין כמו החקלאות הישראלית והיא המבחן האמיתי לחוסננו כאומה. אני רוצה לחזק אתכם, לברך אתכם ולומר לכם – אנחנו יכול נוכל לאויבנו. לא ניתן להם לא להפריע לנו, לא לגדל ולא להביא תנובה, לא בצפון ולא בדרום”,  הדגיש הנשיא בדבריו, בעוד ששר החקלאות הכריז: “אנחנו עם תכנית ברורה להגדיל את החקלאות ולהעצים אותה יותר ממה שהיה מעולם. אנחנו משנים סדרי עולם ומתכוונים להביא אותה לשיא שלא היה כאן. חשוב לי: להבהיר לעולם לא תצעדו לבד, חקלאי ישראל״.

בתמונות: רפתני העוטף והצפון בבית הנשיא (צילום תקשורת בית הנשיא)

רפתני העוטף והצפון בבית הנשיא (צילום תקשורת בית הנשיא)

היה זה מפגן עוצמתי של סולידריות, ערבות הדדית ואחריות לאומית, שנצבע בלבן, בחלב ישראלי, מתוך אותה שליחות ואותה גאווה של אלו הדואגים לזבת החלב של ארצנו, לשמירה על ביטחון המזון בישראל בכל עת ותנאי.

לצד אירועים אלו ובהובלת ההתאחדות, התקשורת הישראלית הקדישה בשבוע האחרון תשומת לב רחבה מאוד לפעילות ולגבורת יצרני החלב בצפון ובדרום. במסגרת זו, נערכו כתבות וראיונות רבים עם יצרני החלב בעיתונות הכתובה, באתרי האינטרנט, ברדיו ובטלוויזיה. שבהם השמיעו חברים וחברות את קולם של העומדים בחירוף נפש ובעוז רוח מאחורי ייצור החלב הישראלי. סיפורים, עדויות והתמודדויות. שהמכנה שלהם הם אהבת ישראל, אחדות המטרה והאמונה השלמה בצדקת הדרך – הדרך שלאורה הפכה הציונות מחזון למעשה; ההכרה והצורך בחיזוק ההתיישבות החקלאית והתוצרת כחול-לבן; ההבטחה כי לעולם לא יחסר חלב בישראל – לא בשעת מלחמה ולא במשברים ובאירועי קיצון שונים.

נמשיך ונהיה מחויבים, כתמיד, למלא הטנא בחלב ישראלי איכותי, הטוב בעולם. נמשיך ונהיה מחויבים, כתמיד, לשליחותנו למשימותינו הלאומיות.  נאחל לכל עם ישראל כי הימים הטובים עוד יגיעו.

בברכת חג,

דגן יראל

מוזמנים לקרוא חלק מהכתבות על הרפתנים והרפתניות שלנו :

סגנית מנהל הרפת בקיבוץ איילת־השחר עובדת תחת אש גם בשבועות

אירועי 7 באוקטובר לא עצרו את הרפתנים בעוטף: “לא יזיזו אותנו מכאן”

ברינה יחלובו

“יישוב שהרפת שלו נהרסה וחזרה לייצר, הוא כמו מגדלור”

הרפתנים שלא עוזבים: “אם לא היו פה חקלאים עכשיו, מי היה פה? רק הצבא”

עד טיפת החלב האחרונה: גבורת הרפתנים מאז 7 באוקטובר