האם אפשר לבטוח בעננים, דויד שליט

האם אתם שמים את כל הביצים באותו הסל? מה דעתכם לזרוק חלק מהן לשמיים? ואז בטיול הבא שלכם, פשוט תורידו אותן מהעננים ותוכלו לעשות לכם חביתה ולהוסיף עשבי תיבול מהשטח. נשמע טוב, לא?

בעולם המחשבים, העננים הם כינוי לשטח אחסון לקבצים, או חבילת שירותים שנמצאים במחשבים מרוחקים. מבחינתנו, המשתמשים, לא חשוב לנו איפה, ולא חשוב איך. לנו חשוב הרעיון הזה שמאפשר לנו לשמור חומר שחשוב לנו, במקום מרוחק, כדי שנוכל להשתמש בו מכל מקום ובכל זמן.

מי שמשתמש כבר בחשבון מייל בגוגל, gmail, למעשה כבר משתמש ב'שירותי ענן': המייל עצמו לא נמצא על המחשב שלנו, או בטלפון הנייד. המחשב או הטלפון הם רק כלי מתווך שמאפשר לנו לצפות במיילים, ולשלוח תשובות.

אבל מייל הוא רק חלק קטן ממה שאפשר לעשות עם העננים. גוגל עצמה מספקת כלים שמאפשרים לשמור קבצים, לכתוב ולשמור מסמכים, ולשמור ולסנכרן את כל התמונות שלכם מהטלפון. וכל זה, כמובן בחינם.

וכמו גוגל, יש חברות גדולות ומוכרות נוספות שמספקות שירותים דומים, גם הם בחינם:

מייקרוסופט עם OneDrive, שמאפשר לשמור קבצים בנפח של 5GB בתוכנית החינמית, 

DropBox, המאפשרת לשמור קבצים בנפח של 2GB.

שלושת הכלים הללו מאפשרים להתקין על המחשב והטלפונים החכמים אפליקציה, בעזרתה ניתן לפתוח ולסנכרן את החומר שבחרתם לגבות, מכל מקום ומכל מכשיר. לכן, עבור 'נעה' אלו הם פתרונות גיבוי מצויינים. בהמשך אפרסם כאן פוסטים המסבירים איך ניתן לגבות את נעה בכל אחת משלוש האפשרויות שהזכרתי. ובינתיים, שימו מבטחכם בעננים.