רפואה מונעת על פני טיפול בתסמינים

בכל הנוגע לטיפול במחשבים ובציוד, אני דוקטור. יש לי גלימה, ותיק עם כלים, ואני מרים את הזנב של כל המחשבים, ויש לי ארשת פנים רצינית, וטון קול סמכותי. ותמיד כשבאים לבקש את עזרתי, הבעיות נפתרות להן מעצמן. מכירים?
אבל תכלס, אני מעדיף לא לפגוש את הקליינטים שלי פנים אל פנים, כשהווריד בצוואר מתנפח להם, והעיניים מתרוצצות סחור וסחור. ולמרות שאני אוהב "להציל את הממלכה" פעם אחר פעם, ולהיות הגיבור שלכם (ושל עצמי) לשתי דקות, אני נוטה הרבה יותר לכיוון של הרפואה המונעת. הקטע ברפואה מונעת הוא שלא רואים בה תוצאות.. היא שקטה, מחושבת, יעילה, ו..חסרת תהילה. אף אחד לא שם לב כשהכל זורם ומתפקד ומתקתק. אבל כשיש תקלה- ווהוו, כמה ששמים לב.

אז בבקשה אל תשימו לב, אבל קחו כמה דקות ותנו משקל לטיפול המונע שלכם במחשבים:

גיבויים– כדאי שהחומרים החשובים יהיו מגובים מחוץ למחשב העבודה: על כונן דיסק חיצוני, או בענן, או בכונן רשת. זה יעזור גם באופן מקומי- אם קובץ או בסיס נתונים של נעה השתבשו, או נמחקו בטעות, אבל זה יעזור גם אם חוויתם התקפת כופר שמחייבת אתכם להתקין את המחשב מאפס. לכן כדאי שיהיה גיבוי בכמה מוקדים במקביל. שוב- זה דורש עבודת הכנה ותחזוקה מרובה, אבל מצד שני מעניק שקט, וביטחון.

עדכוני windows – הקפידו לבדוק ולהתקין מדי שבוע עדכונים שמייקרוסופט מפרסמת. כל עדכון כזה מכיל טלאי שחוסם חורים שהאקרים הצליחו לפתוח בכפית ורמת זדוניות רבה. סמנו את האפשרות של הורדה אוטומטית של עדכונים, וכך העדכונים יורדו ויותקנו בלי שתצטרכו ליזום כל פעולה:

כדי להפעיל את העדכונים האוטומטיים, בצעו את השלבים הבאים:
לחצו על התחל, לחצו על הפעלה, הקלידו wscui.cpl ולאחר מכן לחצו על אישור.
לחצו על עדכונים אוטומטיים.
מתוך האפשרויות, בחרו את האפשרות:
אוטומטי (מומלץ): באפשרות זו אפשר לבחור את היום ואת השעה שבהם העדכונים יורדו ויותקנו אוטומטית. אפשר לבחור לבצע כל יום, או ביום ובשעה מסוימים.

אנטי וירוס: windows10 עצמה מגיעה עם אנטי-וירוס מובנה. הוא מתעדכן אוטומטית ביחד עם עדכוני windows הוא נחשב לבטוח ואמין.
בנוסף, קיימים מספר פתרונות של אנטי-וירוס חינמיים. צריך שיהיה רק מוצר אנטי-וירוס אחד. והכי חשוב- דאגו שיהיה מעודכן כל הזמן. כל כמה ימים יש עדכון, אז.. תדאגו לעדכן.
כמה מוצרי אנטי-וירוס חינמיים:

avast | AVG | קספרסקי | bitdefender

מעבר ל"שילוש הקדוש" הזה שהוזכר למעלה (גיבויים, עדכונים, ואנטי וירוס), יש כמה פעולות נוספות שיכולות לעזור באופן פעיל לרציפות העבודה שלנו. ועל כך- בפעם הבאה.
רפואה שלמה