ברכת חג שבועות שמח מאת ליאור שמחה, מנכ"ל ההתאחדות

וְחַג שָׁבוּעוֹת תַּעֲשֶׂה לְךָ בִּכּוּרֵי קְצִיר חִטִּים. הַזּוֹרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבַשׁ!

חג השבועות הפך כבר מזמן לחג החלב שלנו בישראל.

כמה סימלי שדווקא ביום חגנו, אני נכנס לתפקידי. אתגר גדול ומשמעותי ניצב בפני, ראשית ברצוני לומר תודה ענקית לאביתר דותן מנכ"ל התאחדות היוצא על שבע שנים של עמידה איתנה, בעוד החקלאות הולכת וקטנה עם אקלים פוליטי עווין – למרות הכול ואף על פי כן, הצלחת לעמוד בפרץ, לחזק את הענף, לשמור  על הרפת הישראלית, להמשיך לפתח ולשדרג הענף ברמה הטכנולוגית והמקצועית, להיכנס ללבבות הרפתנים.

קשה להיכנס לנעליים הגדולות, אני מודע לכובד האחריות העומדת בפני, לשמור על הענף המתוכנן האחרון לדאוג לפרנסת כולנו היצרנים שעובדים סביב השעון וזאת בכדי לעשות ציונות הלכה למעשה ולא לוותר על הארץ שלנו ארץ זבת חלב ודבש.

החודשיים האחרונים הדגישו יותר מתמיד עד כמה חשובה עבודתנו, עד כמה הצורך בייצור מקומי חזק הוא הכרחי. משבר הקורונה עורר את הצורך בחיזוק החקלאות הישראלית בכלל ומשק החלב בפרט.

ראינו את ישראל היפה, כולנו חיבקנו ותמכנו בצוותי הרפואה, ראינו את האהבה של עם ישראל לחקלאות הישראלית ולרפתנים בפרט, מחזקים את ידינו, מוקירים תודה.

החודש גם הושבעה ממשלה חדשה וכולי תקווה שעם הזמן ישכילו להציב את חיזוק הייצור המקומי בראש סדר היום הלאומי מתוך הבנה ברורה כי החקלאות הישראלית היא חלק משמעותי בביטחון שלנו.

חשבתי שאפשר לראות בכל זאת הזדמנות לתרגם את האהדה הזאת למעשים, חשבתי שהנה המדיניות תשתנה, חשבתי שמקבלי ההחלטות הבינו, לצערי טעיתי.

בל נשלה את עצמנו, אנו נצטרך להמשיך ולהיאבק. לא רק בשבילנו אלא בשביל העתיד של הארץ הזו.

יש לנו תפקיד מרכזי בעת הזאת, לפעול יחד ולהזכיר למקבלי ההחלטות את החשיבות של החקלאות הישראלית והייצור המקומי, את העובדה שבלי החקלאות והרפת הישראלית בפרט, לא יהיה מי שישב בגבולות הארץ, במקומות שאף אחד לא מוכן להשקיע, אנחנו השומרים על הארץ הזאת. ובלי כל זה לא תהיה לנו ארץ זבת חלב ודבש.

בכל העולם יודעים כי ענף החלב הישראלי היינו ענף המוביל בעולם, הפרה הישראלית הינה מקור לגאווה לכולנו, בכל העולם משתמשים בטכנולוגיות עילית שפותחו אצלנו, בעזרתנו. בכל העולם עומדים המנהיגים שלנו ומתגאים בענף הזה. תפקידנו להזכיר לכולם את חשיבות הענף ותכנונו, לטובת אזרחי המדינה, לטובת הרפתנים שלנו ולטובת הצרכנים שמגיע להם את המוצרים הטובים ביותר שיש בעולם.

זה לא יהיה פשוט, אבל צדקת הדרך נמצאת לצידנו, רק אנשים שקמים בבוקר, בקור ובחום, תחת מטחי קאסמים או איומים ביטחוניים, שמתגאים בעבודה שלהם ומשקיעים בה את כל חייהם, רק אלה יכולים לנצח ולעבור כל מהמורה שיציבו בדרכיהם.

כבר ביום שני מיד לאחר החג נגיע לבית המשפט העליון בכדי להכריע בנושא הייבוא, כולי תקווה כי בית המשפט יעמוד לצידנו במאבק צודק זה. מיד לאחר מכן נצטרך להתעמת עם מקבלי ההחלטות על מנגנון קביעת מחיר המטרה, נוסף לכל זאת עלינו לערוך בחירות למוסדות התאחדות – תקופה מאתגרת ולא פשוט שיכולה להכריע את עתיד הענף.

חברים אני קורא לכולנו, בואו נשים בצד את המחלוקות בצד, אני מאמין שרק אם נפעל יחד, נעבוד כולנו בשיתוף פעולה, נוכל להוביל לתוצאות משמעותיות לענף החלב – כך בכוונתי לעשות.

כאן למענכם ובשבילכם, דלתי פתוחה תמיד.

חג שמח, לכם ולבני משפחותיכם.

שלכם,

ליאור