הכנסת נצבעה בלבן

ישיבת מועצה חגיגית של התאחדות יצרני החלב, נערכה בכנסת, בהשתתפות חברי הכנסת של השדולה למען החקלאות. במהלך הצטיינות לרפתות מצטיינות.

רפתות מצטיינות עם קברניטי הענף וחברי הכנסת ערב חג שבועות תשפג

ח"כ בן ברק, יו"ר השדולה החקלאית: "החקלאות לא מקבלת מספיק זמן בממשלה הנוכחית ולמען האמת, גם בממשלה הקודמת. מושפעים מתפיסות עולם זרות המזיקות לחקלאות ולייצור מזון כחול לבן וביטחון תזונתי בכל מצב. ומי שלא מבין את זה, הוא כנראה חי בארה"ב ולא כאן בישראל. על יוקר המחיה אומר בן ברק: "מי שנהנה מעליות המחירים הם רשתות השיווק והיבואנים ולא החקלאים. וכאן אני מגיע לפורום קהלת שהפך לאויב החקלאות הישראלית וחייב לנטרל את השפעתו". על הטרור החקלאי אומר בן ברק: "מתכוון להביא הצעת חוק בשיתוף עם ח"כ דוד ביטן וח"כ שוסטר. במסגרת הצעת החוק, לפצות בעלי עסקים שנפגעו מטרור חקלאי ולתת רשת ביטחון לבעל עסק וחקלאי שנפגע, מקווה שתהיה תמיכה מקיר אל קיר. להבטיח חלב טרי ואיכותי לתושבי ישראל וזה לא מובן מאליו ואני מתחייב להמשיך להילחם למען חקלאות כחול לבן".
שר החקלאות לשעבר, ח"כ אלון שוסטר: "המפגש איתכם יש לו חשיבות אדירה ואני מבקש מכם להמשיך ולתבוע מעצמכם ומאיתנו את המובן מאליו, ייצור חלב מעולה. היתרונות הייחודיים של החקלאות הישראלית מסמנים את גבולות הארץ ולא להיבהל מהשנים הקשות שאנחנו עוברים ולא נכחיש, אנחנו עוברים שנים קשות. יש כאן בכנסת אלמנט חוצה התומך בחקלאות מכל הקשת הפוליטית. החקלאות הישראלית בכלל והרפת הישראלית בפרט הוא ענף מהטובים שפועלים בישראל".
ח""כ מיכאל ביטון יו"ר וועדת הכלכלה וחבר בשדולה הכלכלית: "הימים שלנו בכנסת הם ימים של מאבק, אני מתבייש לומר כשהיינו בממשלה נאבקנו על עתיד החקלאות. נאבקנו נגד תוכניות להרוס את החקלאות והצלחנו למזער נזקים. החקלאים הפכו כיום לשק חבטות קל על ידי פורום קהלת. יש איזה רוח מבית קהלת של פירוק כל ארגון חקלאי. ההבדל בינינו לבין אירופה הוא שהם, הממשלות, מממנות בצורה כזו או אחרת, ישיר או עקיף. רשתות השיווק הופכים למעין קרטלים כל יכולים בשוק המזון. ומה מגלים ברשתות המזון, רווחי שיא בלתי נתפסים. אין אומץ לב של רשות ההגבלים לגעת ברשות המזון. מי שלא יטפל בקרטלים גלויים וסמויים של רשתות המזון, היבואנים שלא ידבר איתנו על מחירי המזון והמוצרים החקלאים. אבל היום זה יום שצריך לשמוח בענף החלב האיכותי בישראל".
טוטי בלוך: "כדי שענף החלב ימשיך להיות מיוצר בארץ, הענף חייב להיות מתוכנן בשביל לעמוד בדרישות התצרוכת החלב הטרי בקיץ. אנחנו המומחים הגדולים ביותר בעולם לייצור חלב בקיץ".
איציק שניידר מנכ"ל מועצת החלב: "מגיע תעודת הוקרה לרפתנים שלנו על החלב שהם מייצרים ובהזדמנות זאת להודות לרפתני עוטף עזה על שהמשיכו לעבוד ולייצר חלב במשך כל ימי הלחימה".
רפתות מצטיינות, רפת שיתופית ניר יצחק בקיבוץ עוטף עזה. רפת משפחתית, שיר ממושב רמת צבי.