חוברת 424, דבר העורך – ראובן זלץ

כי בשבילי רק חלב ישראלי

ואתחיל בנימה אופטימית, כן, איזה ענף חלב מפואר יש לנו. אל מול כל חורשי הרעה, פורום קהלת, פוליטיקאים חסרי מעוף השבויים בקונספציות קפיטליסטיות, פופוליסטיות. אל מול כל אלה, עם ישראל חייב לדעת, כי יש להם כאן ענף חלב מפואר, איכותי, מתקדם, הנחשב לאחד מהטובים בעולם, אם לא הטוב שבהם. 'משק הבקר והחלב', העיתון שלכם, יצרני החלב, החליט להתחיל קמפיין ומקווים שתהיו שותפים לו. כי 'בשבילי רק חלב ישראלי' (ומוצריו).

אז יש לנו רפתות מהמשובחות בעולם, רפתנים מקצועיים מהטובים בעולם, ציוד הנחשב למתקדם ביותר. מעטפת נהדרת המחבקת את היצרנים בדמות 'שיאון' ו'החקלאית'. יש כאן מחלבות בוטיק מהטובות בתחומן הזוכות בפרסים ומדליות ברחבי העולם. ויש כאן את הערך המוסף, אנשים, רפתנים, יצרני חלב וגבינות, העובדים קשה לפרנסתם. ואל מול כל מבקשי רעתנו, אנחנו לא נשכח מהיכן באנו ולאן אנחנו הולכים, כי האמת והצדק נמצאים בצד שלנו. המאבק הוא לא רק על הפרנסה והעתיד הכלכלי, אלא על עתידנו כחברה עובדת, כחברה יצרנית, כחברה ערכית ומוסרית. והגיע הזמן שנצא להיאבק ללא חשש ופחד, לומר את האמת, להכריח פוליטיקאים להקשיב לדברינו.

יוקר המחיה ואנחנו
אז נכון, אולי לא נצליח לשכנע את מירב ארלוזרוב בצדקת דרכינו ובטח שלא את אנשי פורום קהלת, אבל הגיע הזמן לצאת למאבק על דעת הקהל הישראלי. להזכיר להם את מה שאולי שכחו. ואם צריך להשקיע בזה כסף, זה בהחלט הזמן. צריך להזכיר לאזרחי ישראל את עפי השום והדגה, שקרסו אל מול יבוא מתחרה מחו"ל, יבוא שמיותר לציין, לא הוריד את המחיר לצרכן ולא בשקל אחד. הביא לארץ, איך לומר, סחורה פחות טובה, לדעתי כמובן אך גרם לאיבוד פרנסה למאות משפחות, מפעלים וקיבוצים ברחבי הארץ.
צריך וחייבים לדבר על היבוא שהפך את החמאה ליקרה בעשרות אחוזים מאז נפתח השוק. חייבים לדבר על טייקוני היבוא ועל רשתות המזון האחראים לקביעת מחירי השוק. חייבים לדבר על התפיסה האולטרה ימנית של פורום קהלת שהשתלטה על מסדרונות השלטון, פורום שרק לאחרונה נחשפים אט אט מימדיו, כספיו ומטרותיו. פורום מסוכן הן לחקלאות הישראלית ולחזון הציוני שחלקו מתבטא בעבודת אדמה. פורום שאם יצליח, יותיר אותנו נטולי ביטחון תזונתי, התלויים אך ורק ביבוא ובטייקוני היבוא. כן, הגיע הזמן לא רק לנסות ולשכנע ולהצטדק, אלא להשיב מלחמה, כי על חיינו, עתידנו ופרנסתנו אנחנו נאבקים. ואין לי בכלל ספק כי ההיסטוריה היא בצד שלנו, חוץ מזה שנמאס לי להתנצל. וחייב מילה לחברה המסחרית המפרסמת בענק תחליפי חלב ומנסה לפגוע בענף החלב הישראלי. אתם לא באים לי בטוב אין לכם מה להתפאר במוצר תעשייתי 100% . כי בשבילי רק חלב ישראלי. אז תרגיעו!!!

מנכ"ל משרד החקלאות, נגד פורר
רוח חדשה נושבת במשרד החקלאות, השר דיכטר ומנכ"ל המשרד, הבינו כי מדיניות השר לשעבר פורר לא גרמה לירידה ביוקר המחיה אלא רק לפגיעה קשה בענפי חקלאות שונים. מנכ"ל משרד החקלאות הנכנס, איש ליכוד וותיק שאי אפשר להאשימו באהבת סוציאליזם יתירה, יצא (בראיון בלעדי המתפרסם במהדורה זו) נגד המדיניות של שר החקלאות הקודם, פורר. והוא לא היחיד, לאט לאט נופל האסימון ואנחנו חייבים להיות שם, בכל הצמתים. להזכיר ולהגיד כי ייצור כחול לבן, חקלאות ישראלית, ענף החלב הישראלי, הוא כאן והוא זה שהביא אותנו עד הלום. אנו גאים מאוד במהדורה הנוכחית של 'משק הבקר והחלב', השקענו המון מחשבה ועבודה בכדי לנסות ולהביא את ענף החלב, כפי שאנו רואים אותו, איכותי, מתקדם ובעיקר התמקדנו הפעם באנשים ההופכים אותו לכל כך מיוחד.

אז זה הזמן וזו השעה לומר לכל מי שרוצה לשמוע, כי בשבילי רק חלב ישראלי על שלל מוצריו האיכותיים. וזה הסלוגן שירוץ איתנו מהיום והלאה לכל מקום ובכל מקום, כולל סטיקרים (חכו חכו) עד שננצח.
חג חלב שמח לכם, יצרני החלב, הגבינות ולכל אנשי הענף,
בריאות ופרנסה טובה

שלכם ובשבילכם,
עורך המגזין, ראובן זלץ
050-5518827
meshekhabakar@gmail.com