אבי פריימן מנהל רפת עלומים: "היינו נצורים 30 שעות בממ"ד 12 אנשים"


"למזלנו הגיע באופן עצמאי מסוק קרב וחיסל את כל המחבלים בקיבוץ ובכך למעשה, עלומים ניצלה בנס מטבח גדול" כך אומר לנו אבי פריימן חבר הקיבוץ ומנהל הרפת. "הקיבוץ ריק, כל תושביו פונו למלון בנתניה. 2 בני משק נהרגו בעוטף 16 עובדים זרים נהרגו ו 8- עובדים זרים נחטפו לעזה"

 

כתב – ראובן זלץ

כתבות נוספות בנושא
בלברמן: "מפעל חיים שהתרסק לנו מול העיניים"
דניאל ווייס מנהל רפת עין השלושה: "מנסים להתאושש, הכאב גדול"
אבי פריימן מנהל רפת עלומים: "היינו נצורים 30 שעות בממ"ד 12 אנשים"
גל ינאי ווייס רכזת מתנדבים בהתאחדות: "יש לי את הזכות לעזור לחברים בעוטף"
ניכה שטרסמיסטר כרמל כץ, מתנדבת ברפת עין השלושה

אבי פריימן מספר "עלומים ריקה לגמרי, כל הקיבוץ פונה לנתניה, המלון, מחלקת הרווחה של העירייה, העיר מחבקת אותנו בצורה נהדרת. היום אחה"צ הלוויה של ראובן באשקלון. כאן בקיבוץ נמצאים כאן הרבה כוחות צבא. באשר לרפת, הצלחנו לעבור היום לפעמיים חליבה, הישמשנו את המכון בעזרת הטכנאים של scr מיכלי החלב היו מחוררים והצלחנו להשמיש אחד מהם. יש מעט מאוד חלב הפרות חטפו טראומה שלא נחלבו 5 ימים ולא אכלו 4 ימים. לפחות חצי מהעדר אמור להיות מוחלף. מרכז המזון נשרף כולל מתבנים, הסלפ שרוף לחלוטין, שופל פגוע במוסך. 15 פרות לפחות מתו בשלב זה. העדר ניזוק ברמה בלתי הפיכה וצריך לשבת ולקבל החלטות. בעלומים היה קרב גדול מאוד, היו בדרך להיכנס 70 מחבלים, 20 נכנסו בין 5 ל 8- נקודות חדירה ו- 50 היו בהתארגנות על הגדר. למזלנו הגיע באופן עצמאי מסוק קרב והוריד את כולם, אם לא, היה כאן טבח כמו בישובים הסמוכים. 16 עובדים זרים, 8 עובדים זרים נחטפו ולצערנו נהרגו חיילים על הגנת עלומים. 2 בני משק נהרגו בעוטף מאז תחילת הקרבות".

רפת עלומים

ענף החלב?
"ענף החלב נפגע אנושות, חלק מהרפתות נהרסו, אנשים נהרגו, זו נקודה שיצטרכו לחשוב עליה. אין עובדים בענף החלב ובחקלאות בכלל. ולכן יש לעשות כאן חשיבה מחדש על כל נושא החקלאות. המדינה לא תהיה מה שהיתה ואני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה. בעוטף כמו גם על העתיד שלנו כאן. מפעל חיים של כ- 40 שנה קרס ולכן השבר הנפשי גדול מאוד בעניין זה".

חושבים על העתיד?
האירוע הוא כל כך קולוסלי שאנחנו לא יכולים להכיל אותו, לדעתי העוטף לא יהיה מה שהיה זה ברור לחלוטין, מה יהיה זה קשה לדעת, אנשים מלקקים את הפצעים ויעשו זאת עוד הרבה זמן".

אירוע קולוסלי בלתי ניתן להכלה. פריימן