ניכה שטרסמיסטר כרמל כץ, מתנדבת ברפת עין השלושה

ברגע שניכה מבאר טוביה שמעה כי דרושים מתנדבים לחליבה ועזרה ברפתות העוטף, היא לא היססה לרגע וידעה שזה מה שהיא חייבת לעשות. היא ועוד מתנדבים רבים מכל רחבי הארץ. ניכה "הרגשה של שליחות חשובה"

כתב – ראובן זלץ

כתבות נוספות בנושא
בלברמן: "מפעל חיים שהתרסק לנו מול העיניים"
דניאל ווייס מנהל רפת עין השלושה: "מנסים להתאושש, הכאב גדול"
אבי פריימן מנהל רפת עלומים: "היינו נצורים 30 שעות בממ"ד 12 אנשים"
גל ינאי ווייס רכזת מתנדבים בהתאחדות: "יש לי את הזכות לעזור לחברים בעוטף"
ניכה שטרסמיסטר כרמל כץ, מתנדבת ברפת עין השלושה

ניכה בת 62 , נשואה לרענן כץ, דור שלישי לרפתנים ובעל רפת בבאר טוביה. ניכה "בתחילה היה קשה מאוד, המון פרות עם דלקות ודם בחלב, 3 ימים שלא נחלבו. היה לא פשוט המצב, יש ברפת 350 חולבות. כעת הרפת מופעלת בעיקר על ידי מתנדבים, יש את מנהל הרפת, דני ווייס והסגן שלו, גדי הגיבור הגדול מיחידה מובחרת, גדי ניהל עם חבריו קרבות קשים בחצר המשק. זה לא יאומן סיפורי הגבורה ששמעתי כאן".

לא חששת להגיע, איך הגיב רענן בעלך?
"לא היססתי לשניה ורני, הבעל תמך בי לחלוטין, אני באה ממקום קהילתי בחינוך שלי, כשיש צרה, באים לעזור. אני רפתנית עוד מימי בקיבוץ שריד, כששמעתי שצריך מתנדבים מיד באתי, אני כאן כבר 5
ימים ואישאר כמה שצריך. כעת אני עובדת ביונקיה ומחליפה את העובד שירד לאילת במסגרת הפינוי.

מה המצב כעת מבחינת ביטחון?
"יש כאן צבא שלם, מאבטחים אותנו חיילים בכל חליבה, ליונקיה, יש המון אזעקות של צבע אדום אבל אין מה לעשות, ממשיכים הלאה. למדתי למלא כדורים במחסניות (מחייכת ניכה). אנחנו מרגישים כאן הרגשה של שליחות"

איפה את תופס אותך?
"בעין השלושה, בדיוק אורזת, עד עכשיו חזרנו לישון ברביבים. אבל היום הורידו ממ"דים ברפת בעין השלושה אז נישאר לישון שם".

ניכה בעין השלושה

כמה מתנדבים אתם שם?
"כרגע, 5 גברים ואני, הגענו מכל מיני קיבוצים בארץ. אני ממושב באר טוביה, יניב לרמן, מקיבוץ פלמחים, יוני רנד, יוצא בית השיטה ובועז אלמוג, מקיבוץ עין דור, רוי סגל מיטבתה ורותם מנדלסון מקיבוץ איל".

ומה הממשלה צריכה לעשות עכשיו?
"הממשלה בגדה בעוטף עזה, וזה לא עוטף עזה, זה עוטף ישראל, עכשיו הם צריכים פשוט לסתום את הפה ולתת לצבא לעשות את העבודה. ראיתי כאן דברים שלא חשבתי שאראה. עכשיו פתאום כולם נזכרים בעוטף, שנים שהתחננו כאן לעזרה, לגיבוי, לנשקים ואף אחד לא עשה כלום, עכשיו הם נזכרים. שיילכו הביתה, העם מסתדר מאוד יפה בלעדיהם. האחים לנשק כאן ועושים עבודת קודש, זה פשוט
לא יאומן, ההתנדבות כאן. אנחנו עם מדהים, אנחנו סובלים רק מ-2 דברים, פוליטיקאים נחותים ורבנים חשוכים, שיטת ההפרד ומשול הזה פשוט נוראית. אני באה מבית תימני ומה שהממשלה הזו עשתה לנו, היא פירקה לנו את הצורה. תראה, שומרים עלי כאן חיילים דתיים, חילוניים, מזרחיים, אשכנזים וכשאני נזכרת מה אמרו במשך חודשים השרים בממשלה הזו, אני מתביישת. הם אחראים על כל מה שקרה, על כל האסון הזה".

'אחים לנשק', התנדבות מופלאה

ואם מחפשים סוג של קרן אור בתוך האפילה, אי אפשר שלא להזכיר ולהלל את עמותת 'אחים לנשק' שמיד בפרוץ המלחמה, התארגנו כמבצע צבאי לכל דבר, בכל רחבי הארץ. אלפי מתנדבים, מטה מרכזי ענק ב'אקספו' שגני התערוכה ת"א. משלוחי חבילות לחיילים ולתושבי העוטף, הסעות חיילים, קניות מזון, ציוד צבאי ורפואי, הטסת ישראלים בחזרה הביתה.אין תושב אחד בעוטף שלא מזכיר, משבח ומהלל את קבוצת האנשים המופלאה הזו שעזבו הכל והתנדבו למען תושבי העוטף והמאמץ המלחמתי. ולהיזכר איך הם הושמצו, קראו להם שמאלנים בוגדים, ובעת מלחמה מתברר כי בלעדיהם המצב היה גרוע הרבה יותר אל מול ממשלה לא מתפקדת.

ניכה עם החיילים השומרים במכון החליבה
אחים לנשק, התנדבות מופלאה