גל ינאי ווייס רכזת מתנדבים בהתאחדות: "יש לי את הזכות לעזור לחברים בעוטף"


גל, 46 , בת אפיקים, נשואה לנדב ינאי מנהל רפת אפיקים, עובדת מהבוקר המוקדם ועד השעות המאוחרות של הלילה בחמ"ל ההתאחדות כרכזת מתנדבים. תפקידה, מציאת מתנדבים לעבודה ברפתות. ינאי "זה מצב חירום שלא חווינו מעולם"

 

כתב – ראובן זלץ

כתבות נוספות בנושא
בלברמן: "מפעל חיים שהתרסק לנו מול העיניים"
דניאל ווייס מנהל רפת עין השלושה: "מנסים להתאושש, הכאב גדול"
אבי פריימן מנהל רפת עלומים: "היינו נצורים 30 שעות בממ"ד 12 אנשים"
גל ינאי ווייס רכזת מתנדבים בהתאחדות: "יש לי את הזכות לעזור לחברים בעוטף"
ניכה שטרסמיסטר כרמל כץ, מתנדבת ברפת עין השלושה

גל ינאי ווייס, לשעבר רפתנית, 18 שנים היתה מדריכת תוכנה בחברת 'אפימילק' והסתובבה ברחבי העולם, וב- 6 האחרונות עובדת בהתאחדות יצרני החלב, מדריכת נעה ושופטת בקר בשנה האחרונה. גל: "תשמע, אני עם דמעות בעיניים ואני זה לא הסיפור כאן, המלחמה האיומה שנפלה עלינו, מאלצת אותנו כחברה, לעשות הכל, למען תושבי העוטף ובמקרה שלנו, לרפתות העוטף שספגו מכה קשה. יש לי את הזכות לעזור להם, אז אל תעשה את הכתבה עלי, החשובים כאן הם המתנדבים האמיצים שלנו וכמובן תושבי העוטף. לשמחתי התארגנו כאן בהתאחדות מיידית, זה מצב חירום שלא חווינו כאן מעולם וליאור הבין זאת מיד והורה על הקמת חמ"ל כבר ביום הראשון ומאז אני על זה, מסביב לשעון. רוח ההתנדבות ממש מרגשת"

בארי

גם לרפתות הצפון
זה החל ברפתות העוטף ועבר לרפתות בכל גבולות הארץ, אומרת גל וממשיכה "בעצם נכנסתי לזה במקרה, הייתי בחמ"ל ההתאחדות וביקשו ממני לקחת את נושא ההתנדבות, כמובן שנעניתי בחיוב ומאז, אין יום ואין לילה".

חייל מאכיל פרות ברפת

יש היענות?
"תשמע, זה לא יאומן כמה אנשים רוצים להתנדב ולעזור, זה באמת מרגש, איזה עם יש לנו. יש המון המון רצון לתרום ולהתנדב, נכון לעכשיו יש לי רשימה של כ- 1000 מתנדבים והעבודה היא מסביב לשעון. אך העניין הוא שמחפשים רפתנים מקצועיים אתה יודע. העבודה הכי קשה הוא להסביר למתנדבים הנהדרים שלהיות רפתן זה מקצוע ולכן צריך לזכך את העניין כי בסוף אנחנו מחפשים רפתנים כי מדובר במלחמה אמיתית ואין שם לא פנאי ולא את התנאים ללמד להיות רפתן. אנחנו 10 ימים על זה ויש קרוב ל- 180 רפתנים שכבר התנדבו. לצערנו המלחמה תימשך והמטרה שלי היא לגייס רפתנים לסבב של שבוע עבודה ברפת. כי בסוף מדובר בעבודה לא קלה, עם פרות שרגילות להיחלב 3 פעמים ביום ופתאום הן נחלבות פעם ביום, לאחר מכן פעמיים ביום וכשהמצב מתוח, מלווה באזעקות, בטילים ורקטות, לא פשוט. צריך להבין כי הרפתות בעוטף עברו ועוברות טראומה גדולה".

וכעת יש דרישה גם ברפתות הצפון?
"אכן כן, לצערי בימים האחרונים יש ביקוש למתנדבים גם ברפתות גבול הצפון. צריך להבין כי בסופו של דבר הרפתנים המתנדבים, מגיעים לאזור קרבות וזה כלל לא מובן מאליו, נקווה לימים שקטים יותר.

מיכל חלב מחורר ברפת כיסופים