יומן מלחמה, מהדורה ראשונה

כתב – ראובן זלץ

העצב, הכאב ורוח ההתנדבות

בשבת בבוקר ב- 07.10.2023 השתנתה ישראל לעד, מה שהיה, לא יהיה עוד, לעולם. רוצחי החמאס פתחו במתקפה רצחנית על יישובי עוטף עזה, רצחו, טבחו, התעללו, שרפו ובזזו ועם ישראל סופר את מתיו, נכון לעכשיו (22.10) 1400 נרצחים והרוגים באירוע הקשה ביותר מאז קום המדינה ובכלל. קשה לתאר במילים את המראות, הקולות, את הצער, הכאב וכן, גם הכעס הרב השורר בקרב תושבי העוטף המרגישים כי המדינה בגדה בהם, הפקירה אותם וגם עכשיו יותר משבועיים לאחר תחילת המלחמה, אף שר לא התקשר, או הגיע לבקר, לנחם.

אחים לרפת!!

'משק הבקר והחלב' מביא את קולותיהם של הניצולים מהתופת, הגיבורים שנלחמו, המתנדבים האמיצים ומביא תמונת מצב עדכנית של קהילות שלמות שלא יהיו עוד. רפתות החלב בעוטף, שסיפקו כ- 20 אחוז מתוצרת החלב בארץ, ספגו מהלומה קשה. שמיל בלברמן ראש התארגנות רפתות בעוטף וברמת הנגב, אמר בכאב גדול "מפעל החיים שלנו התרסק לנגד עינינו, הוא התמוטט ואיבדנו למעשה את העדר, בטח ברמה שהיתה לפני המלחמה". אנחנו ב'משק הבקר והחלב' מרכינים ראש ומחבקים את תושבי העוטף. עם ישראל חי!!!

 

חיילי צהל ברפתות העוטף
מכון כיסופים

ליאור שמחה: "ביחד ננצח"

אנחנו בשלב ההתפכחות, אומר ליאור שמחה ומוסיף "רפתות העוטף ספגו מכה קשה, אך אנחנו לא נוותר, כבר עכשיו מרבית הרפתות חזרו לעבוד, בתנאים לא פשוטים ובמציאות כואבת".

נכון ליום שבת ( 21.10) עובדות 15 , מתוך 16 הרפתות בעוטף עזה, כשרפת כיסופים שספגה את הפגיעה הקשה ביותר, חדלה למעשה לפעול והעדר הועבר לרפתות אחרות. ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב אומר לנו: "אנחנו כעת בשלב מורכב, בשלב ההתפכחות במציאות קשה בה אנו קוברים את חברינו ובזמן שהמלחמה נמשכת ללא הרף". שמחה שסיים סיור נוסף בקיבוצי העוטף הוסיף ואמר, לצד הכאב והעצב, עם ישראל מתגלה במלוא כוחו ועוצמתו. לראות את מאות המתנדבים שהתקשרו לחמ"ל ההתאחדות וביקשו לעזור לרפתות העוטף, זה פשוט מרגש. לראות את הרפתנים שלנו, מכל הארץ, מתנדבים למען חבריהם לכל עזרה ובכל עת. את החקלאית, שיאון, מועצת החלב, עובדי ההתאחדות שלנו, כל מה שנותר לי, זה להגיד תודה ולהבטיח כי לא נוותר ונמשיך, ביחד, עד הניצחון ועד שכל רפתות העוטף יחזרו לפעול כרגיל ובמלוא הכוח".

החקלאית במתכונת חירום, גייסה רופאים שפרשו

החקלאית החלה לעבוד במתכונת חירום, פתחה חמ"ל לשירות הרפתנים ואף גייסה רופאים וותיקים לאחר שכ- 30 אחוז מרופאי החקלאית, גויסו לצה"ל. מנכ"ל החקלאית, איתי ברק אמר לנו "בכדי שהשירות השוטף לא ייפגע החזרנו לשורותינו בתקופה הקרובה רופאים ותיקים שיתפסו את האזורים שבהם הרופא הקבוע לא נמצא". הרופאים שהוחזרו, ד"ר דורון טיומקין, ד"ר יוני ורוד, ד"ר שמוליק ברוקשטיין, ד"ר בני שריר וד"ר מוטי ולדמן. בנוגע לאספקת תרופות וציוד אין צפי למחסור, מחסן החקלאית מלא ואין טעם ברכישת כמויות לא נדרשות לתפעול השוטף. אנו מוודאים כי לא ייווצר מחסור ברפתות העוטף ונמצאים בקשר רציף עם צה"ל. כמה ימים לאחר תחילת המלחמה וכשהמצב אפשר זאת, ירדה לרפתות העוטף, ד"ר שני שיינין, הרופאה הראשית ואלון בן דוד רופא בחקלאית. השניים עודכנו במצב וקבלו מידע על מה צריך בכל הקשור לטיפולים, מחלות בעדר וציוד רפואי.

ד"ר שני שיינין וצוות רפת ניר יצחק

שר החקלאות אבי דיכטר "פועל במרץ להבטיח יכולת ייצור חלב מפוקח שיבטל את הצורך ביבוא"

בלשכת שר החקלאות דיכטר מודעים היטב לכעס הרב בקרב הרפתנים לאחר הסכמת דיכטר על המשך יבוא חלב. אנחנו מודעים לביקורת ומנסים לעשות כל מה שניתן, אמרו לנו בסביבתו של השר. השר עצמו אמר לנו "הסכמתי לפתיחת יבוא מוגבל לתקופה של 3 חודשים, אנחנו נקדם ייצור חלב מפוקח במחלבות נוספות". ראיון בלעדי!!!

שר החקלאות בעוטף

הכאב, השכול והאומץ – רפתנים בחזית: בלברמן "מפעל חיים שהתרסק לנו מול העיניים"

אין מילים לתאר את אומץ הלב, הנחישות, ההתנהלות וההתנדבות של תושבי עוטף עזה, כמו גם את המתנדבים שהגיעו לעזור ברפתות החלב. כשהתותחים רועמים, הטילים שורקים ובעצם כל תושבי העוטף פונו למקומות אחרים, כל הרפתות פועלות ועובדות ברמה כזו או אחרת, בהתחשב בנזקים הכבדים שנגרמו להן במלחמה. 16 רפתות העוטף נפגעו, הופגזו ורק לאחר מספר ימים של חוסר יכולת לחלוב ולהאכיל את הפרות, מנסים לחזור לסוג של עבודה. עדכון מהשטח.

אירוע קולוסלי בלתי ניתן להכלה. פריימן

עדכון מהשטח
בלברמן: "מפעל חיים שהתרסק לנו מול העיניים"
דניאל ווייס מנהל רפת עין השלושה: "מנסים להתאושש, הכאב גדול"
אבי פריימן מנהל רפת עלומים: "היינו נצורים 30 שעות בממ"ד 12 אנשים"
גל ינאי ווייס רכזת מתנדבים בהתאחדות: "יש לי את הזכות לעזור לחברים בעוטף"
ניכה שטרסמיסטר כרמל כץ, מתנדבת ברפת עין השלושה